Головна | Реєстрація | Вхід | RSSПонеділок, 25.01.2021, 15:26

Персональний сайт вчителя Артеменко Наталії Іванівни

Меню сайту
Категорії розділу
Українська мова [2]
Українська література [4]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Розробки уроків » Українська література [ Додати матеріал ]

Образ Лиса, риси його характеру
[ · Скачати дистанційно (134,9 Мб) ] 18.11.2014, 07:56

Урок №16

Тема  Образ Лиса, риси його характеру.

Мета: Вчити учнів давати власну оцінку вчинкам і поведінці дійових осіб: удосконалювати вмінняя виразно читати казку:пояснювати особливості літературної казки; виховувати осмислення лицемірства, зазнайства і хвалькуватості в житті людини.

Тип уроку: урок формувань умінь та навичок

Обладнання: портрет І.Франка, підручник, виставка ілюстрацій до казки.

                                            Брехнею світ пройдеш , але назад не вернешся

                                                                          Народна творчість

                                                Хід уроку

Організація початку уроку

(Привітання, перевірка стану готовності учнів до уроку)

I Розминка

Епіграфом нашого уроку є прислів’я усної народної творчості. Подумайте як ви його розумієте і повернемося до епіграфа в кінці уроку.

II Контрольно- підготовчий етап

Прийом «Свілофор»

(у кожного учня є зелена та червона смужка.Під час усного опитування учні сигналізують: готовність відповісти – зелена картка, неготовий – червона.

Який твір називається казкою?

Доведіть, що твір І. Франка «Фарбований Лис» є казка?

Які групи казок визнаєте?

Назвіть приклади відомих народних та літературних казок.

Чим літературна казка відрізняється від народної?

Прийом «Так – Ні»

Кожне запитання починається словами Так або Ні

1 Літературними називають казки, надруковані в книжках.

2 «Фарбований Лис» належить до казок про тварин.

3 Головним персонажем казки «Фарбований Лис» є Лев.

4 Лис сховався від собак у бур’яни.

5 Вилізши із сховку, Лис став синім.

6 Фарбований Лис назвався перед звірами святим Миколаєм.

7 Лис Микита зробився царем.

8 Правління Лиса Микити було несправедливим.

9 Жили звірі за царювання Лиса Микити так, як без нього.

10 Лис Микита боявся, щоб фарба не змилася.

11.Лис Микита видав себе перед звірами, змивши синю фарбу.

12 Звірі кинулися на Лиса Микиту, бо він обманув їх.

III Постановка навчальної мети «Виклик»

(Повідомлення теми , мети),Учні записують тему уроку

Слово вчителя

    Пишучи про звірів, І. Франко мав на увазі людей. Пригадав як він писав: «Казка однією бровою підморгує на людей, немов їм знати: — Та чого ви, братчики, смієтеся? Адже се не про біл баранів, вовків та ослів мова, а про вас самих з вашою глупотою вашим лінивством, з вашою захланністю, з усіма вашими звірячими примхами, забаганками. Адже ж я навмисне даю їм ваші рухи, і думки, ваші слова, щоб ви якнайкраще зрозуміли — не їх, а - самих !» Тому розглядатимемо образ головного героя Лиса Микиту з точки зору людських якостей. А люди, як правило, не бувають л хорошими або поганими. У кожної доброї людини є недоліки, би чи менші, а в кожної поганої, напевне, є і хороші риси.

    Отже, спробуємо схарактеризувати нашого героя різнобічно.

Слайди презентації:

    

IV Етап «Співтворчість»

Беіда

1 Хто такий Лис Микита?

2 Яким ви собі його уявляєте?

3 Що сказано у творі про його вдачу? Які риси його харак є визначальними?

4 Як характеризує Лиса Микиту його мова?

5 Через що життя Лиса Микити різко змінилося?

6 Знайдіть і прочитайте за ролями епізод, де розповідається зустріч Лиса  Микити із звірами.

7 Поясніть, чому Лис Микита назвався Остромислом.

8 Розкажіть, як звірі ставилися до Лиса за його царювання читайте відповідні рядки з тексту.

9 Як сталося, що хитрий, обережний Лис Микита видав перед лісовою громадою?

10 «Всім міністрам і слугам царським відразу мов полуда з спала». Що означає цей вислів?

11 Як закінчилася казка?

12Як автор ставиться до Лиса? (Зі співчуттям, бо називає «нещасним».)

Прийом « Проблемний діалог»

-Чи були у Лиса Микити позтивні риси характеру? Чи заслуговує він такого покарання?

Записати в зошити І вар. – позитивні риси характеру, 2 вар.  – негативні. (Зачтати)

Робота з текстом

Знайти і зачитати рядки, у яких розкривається  життя звірів за царювання Лиса

Пояснити як ви розумієте… «хто був дужчий, той ліпший, а хто слабший,той ніколи не вигравав справи»

V Рефлексивний етап

(підводимо підсумки)

Скласти «Синквейн» про Лиса Микиту.

Нприклад:    Лис Микита

                  Спритний, хвастливий,

                  Обманює, ображає,хитрить

                  Зірям за це відповість

                         Лицемір

Повернення до епіграфу уроку

Брехнею світ пройдеш , але назад не вернешся    Народна творчість.Чому.?

VI Домашнє завдання

1 рівень Записати в зошити . Чого вчить казка І.Франка «Фарбований Лис»

2 рівень Зипитання стор. 79 (6-12)

3 рівень Придумати свій кінець казки.

Категорія: Українська література | Додав: inconstant
Переглядів: 3681 | Завантажень: 247 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples

  • Copyright MyCorp © 2021
    Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz