Урок № 8
Тема Народна казка « Мудра дівчина». Народне уявлення про добро і зло в казці.
Мета : ознайомити зі змістом казки «Мудра дівчина» та її ідейно-художніми особливостями; розвивати навички виразного читання, переказу казки, з’ясувати особливості будови, усвідомлювати роль у ній фантастичного елементу; формувати вміння розрізняти добро і зло, красиве й потворне, смішне і страшне в житті, у поведінці людини та в її душі; виховувати здатність виходити зі скрутного становища і перемагати; поглиблювати почуття любові та поваги до батьків.
Тип уроку: урок формування вмінь та навичок.
Обладнання: підручник, ілюстрації до казки.
Хід уроку
Організація початку уроку.
Привітання, перевірка стану готовності учнів до уроку
I Розминка
Прийом « Занурення» (ланцюжком я розпочинаю, а учні продовжують) Що називається казкою? …
II Контрольно - підготовчий етап1
Учні зачитують власну кінцівку казки « Про правду і кривду», що готували вдома.
Прийом «Бліц-опитування»
-Що називають казкою?
- Яку будову має казка?
- На які групи поділяють казки?
- До якої групи належить казка «Про правду і кривду», «Мудра дівчина»
III Постановка навчальної мети «Виклик»
(Повідомлення теми і мети уроку).
1.Учні записують тему уроку в зошити
2.Вивчення нового матеріалу.
IV Етап співтворчості
Читання уривків казки «Мудра дівчина»
Перевірка сприймання.
.Аудіювання тексту
1 Що дав багатий убогому?
А Корову Б козу В гуску
2 До кого пішли позиватися брати?
А До священника Б до пана В до судді
3 Що ситніше понад усе?
А Барани Б земля-мати в тістечка
4 Що дала Маруся панові в обмін на гілочку льону?
А іншу гілочку Б сорочку В полотно
5 Що подарувала дівчина панові?
А горобця Б зайця В курку
6 Хто розсудив чоловіків із кобилами?
А дівчина Б пан В суддя
2.Словникова робота
(Пояснення незнайомих і малознайомих слів і виразів. Учні відшукують і зачитують) Грпнжоли – сани.
Прийом «Проблемний діалог»
Народна Мудрість каже: « розум – найбільше багатство. Як ви вважаєте? Подумайте , а відповідь дамо в кінці нашого уроку.
4 Дібрати синонім до слова Мудра – розумна, кмітлива..
Прийом «Колонка редактора»
Під час зачитування ознак казки вчителем, учні вибирають правильний варіант
Зачин (три загадки , три завдання)
Кінцівка ( Було собі два брати)
Трикратні повтори ( Тоді пан побачив , що нічогоз дівчиною не поробить і відпустив її)
5 Робота з текстом. Виразне читання діалогів (робота в парах) на вибір учнів.
6 Бесіда з текстом казки
Чому виникла суперечка між двома братами? Як вони вирішили її розв’язати?Чому пан загадав братам загадку? Зачитайте її.
Як цю загадку відгадав багатий брат? Прочитайте відгадку, яку запропонувала Маруся.
Чому пан розсердився, коли дізнався, що його загадку відгадала донька бідняка?
Скільки ще загадок відгадала дівчинка? Прочитайте текст, де йдеться про другу й третю загадки.
Під час читання якого епізоду ви хвилювалися, а де посміхалися?
V Рефлексійний етап
А зараз повернемося до проблемного діалогу. Ви обміркували. Зробили висновки з казки «Мудра дівчина»
-Чи розум найбільше багатство?
VI Домашнє завдання
1 рівень . Читати казку «Мудра дівчина»,відповідати на питання 1-5 стор.51
2 рівень Підписати ілюстрації у підручнику на таких стор.48,49, 51. Намалювати ілюстрацію до улюбленого епізоду.
3 рівень Скласти кросворд ло казки «Мудра дівчина».
|