Головна | Реєстрація | Вхід | RSSП`ятниця, 29.03.2024, 12:48

Персональний сайт вчителя Артеменко Наталії Іванівни

Меню сайту
Категорії розділу
Українська мова [2]
Українська література [4]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Розробки уроків » Українська література [ Додати матеріал ]

Казка "ох"
[ · Скачати дистанційно () ] 18.11.2014, 07:52

УРОК №9                     5 клас

Тема. Казка «Ох». Аналіз фантастичного і реального, смішного і страшного, красивого і потворного в казках.

Мета: ознайомити зі змістом казки «Ох» та її ідейно-художніми особливостями; розвивати навички виразного читання, переказу казок, з’ясувати особливості будови, усвідомлювати роль у ній фантастичного елементу; формувати вміння характеризувати казкових героїв, аналізувати реальне і фантастичне, смішне і страшне в житті, красиве й потворне; висловлювати власні міркування про зміст казки, проводити аналогії з сучасним життям; розвивати творчі здібності (уяву, фантазію, прагнення експериментувати); виховувати допитливість, милосердя, працьовитість, повагу до старших.

Тип уроку: урок формування вмінь та навичок.

Обладнання: підручник, ілюстрації до казки.

Хід уроку

Організація початку уроку.

(Привітання, перевірка стану готовності учнів до уроку).

І Розминка

Прийом «Занурення»  Хто є персонажами казки «Мудра дівчина»?(учні продовжують ланцюжок)

ІІ Контрольно-підготовчий етап

Прийом «Програмове опитування»

Що називають казкою?

Яку будову має казка?

Які особливості народних казок?

До якої групи належать казки «Про правду і кривду» та «Мудра дівчина»?

Прийом «Перевтілення»

1 «Мене звати Маруся. Я живу з батьком дуже бідно, але чесно….»

2 «Я звичайний собі чоловік. Живемо ми вдвох із дочкою Марусею….»

3 «Я заможна людина, живу в достатку, господарство у мене велике. А ось мій брат бідний-бідний….»

4 «Я багатий і мудрий пан. Усі селяни приходять до мене за порадами або щоб я їх суперечку вирішив….»

ІІІ Підготовка навчальної мети «Виклик»

(Учні записують тему уроку в зошити.)

Слово вчителя.  

    У яких казках з’являються фантастичні персонажі, чудодійні предмети, надприродні явища, описано незвичайні пригоди, які обов’язково пов’язані з чарами і дивовижними перетвореннями?

IV Етап «Співтворчість».

Виразне читання казки  підготовленими учнями.

Словникова робота (робота в парах).

Учні знаходять в тексті невідомі слова, з допомогою вчителя визначають їхнє лексичне значення.

Мавка – казкова істота, яка живе в лісі або полі….

Фразеологічний аукціон.

Знайти в тексті казки стійкі словосполучення слів і пояснити їхнє значення

За холодну воду не взятися – ледарювати….

  1. Визначення будови казки «Ох» (робота за рядами): кожний ряд визначає один з елементів будови казки.

І ряд – Зачин: «Колись-то давно, не за нашої пам’яті, - мабуть, ще й батьків і дідів наших не було на світі, жив собі убогий чоловік з жінкою…»

ІІ ряд – Основна частина: батько віддає ледачого сина на службу до Оха, намагається протягом трьох років забрати його; син старається перехитрити Оха.

ІІІ ряд – Кінцівка: «І я там був, мед-вино пив; хоч в роті не було, а по бороді текло – тим вона в мене й побіліла!»

  1. Бесіда за змістом казки.
  • Чому журилися  батько з матір’ю?
  • Які спроби робив батько, щоб син змінився? Зачитайте відповідні рядки.
  • Чому батько вирішив віддати сина на службу до Оха?
  • Чи змінилася поведінка ледацюги?
  • Як Ох домігся перетворення хлопця?
  • Чому батько не зміг забрати сина ні через рік, ні пізніше? Зачитайте відповідні рядки.
  • Як син намагався визволитися від Оха? Які поради давав батькові?
  • Чому, на вашу думку, батько не послухав сина і продав коня з недоуздком?
  • Чому, на вашу думку, казка закінчується одруженням ледачого хлопця з царівною?
  • Чи є у казці епізоди, з яких вам ставало смішно або страшно?
  • Прийом «Проблемний діалог»

У народі кажуть: «Без труда не витягнеш рибку зі ставка». Чи справедливо, що «з того ледачого парубка та став такий моторний та гарний козак»?

  1. Рефлективний етап

Доведіть, що казка «Ох» належить до фантастичних.

  1. Власна позиція. Я вважаю, що …
  2. Обгрунтування: «тому що…»
  3. Приклад
  4. Висновок. Отже, тому…

VII Домашнє завдання

І Рівень  Виразно читати і переказувати казку «Ох»; Прочитати казку «Летючий корабель».

ІІ Рівень  Відповідати на запитання після тексту (ст.59(1-6)).

ІІІ Рівень  Скласти кросворд до казки «Ох»

Категорія: Українська література | Додав: inconstant
Переглядів: 4075 | Завантажень: 327 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples

  • Copyright MyCorp © 2024
    Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz