Головна | Реєстрація | Вхід | RSSВівторок, 03.12.2024, 07:53

Персональний сайт вчителя Артеменко Наталії Іванівни

Меню сайту
Категорії розділу
Українська мова [2]
Українська література [4]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Розробки уроків » Українська мова [ Додати матеріал ]

Ступені порівняння прикметників
[ · Скачати дистанційно (910 Кб) ] 17.11.2014, 06:06

 

Тема   Ступені порівняння прислівників

Мета :

-ознайомити учнів зі способами творення прислівників;

-формувати вміння утворювати й правильно вживати у мовленні прислівники вищого і найвищого ступенів порівняння;

-розвивати критичне мислення, аналітичні  вміння;

-виховувати толерантність, доброзичливість, почуття любові до рідної мови.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання:  мультимедійні засоби : презентація ,,Прислівник”, дидактичний матеріал

ХІД УРОКУ                  

Епіграф уроку:

                             Розвивайся,звеселяйся,моя рідна мово,
                            У барвінки зодягайся, моє щире слово.
                            Колосися житом  у  полі, піснею в оселі,
                           Щоб зростали наші діти мудрі й  веселі.
                                                                 Любов Забашта.

I. Організаційний момент.

  • -Добрий день, діти, перевірте готовність до уроку .
  •  ( число , кл. роб., епіграф записати на дошці)

II Вступне слово вчителя про мову

Дорогі діти! Відомо, що мова - духовний скарб нації. Це не просто засіб людського спілкування, це те, що живе в наших серцях. Змалечку виховуючи в собі справжню людину,кожен із нас повинен в першу чергу створити в своїй душі світлицю, у якій зберігається, у якій зберігається найцінніший скарб – МОВА .

- Скажіть ,будь ласка , яке свято, присвячене мові , нещодавно відзначалося усіма народами світу?

За рішенням ЮНЕСКО 21-го лютого всі народи Землі відзначають  Міжнародний день рідної мови. За недовгий час свого існування, з 2000 року, воно вже стало традиційним, адже це один з тих днів, коли кожен має змогу відчути себ частиною свого великого народу. Для нас, українців, наша рідна мова є особливо дорогою, бо скільки випробувань довелось подолати їй на шляху свого розвитку. Для нас вона найкраща, наймилозвучніша. Нам можна з гордістю сказати: ми – українці, наша рідна мова варта того, щоб її вивчали.

Отже, епіграфом нашого уроку будуть слова поезії Любові Забашти «Рідна мова» У вас на партах лежать 9 простих правил , як захистити укр. мову. Мені б хотілося, щоб ви їх знали та використовували у своєму житті.
III  Повідомлення теми,  мети уроку

Тема нашого уроку: Ступені порівняння прислівників.

На цьому уроці ми дізнаємося  про ступені порівняння прислівників, узагальнимо й систематизуємо знання з теми ступені порівняння прикметників, а також навчимося застосовувати ці знання  практично, у знайомих і змінених (нових) ситуаціях, виконаємо ряд  творчих завдань на вдосконалення орфографічних  умінь.

- За підсумками уроку ми зробимо висновок, як ви засвоїли матеріал. Для цього використаємо сигнальні картки. Хто добре засвоїв матеріал, покладе в зошит зелену cмужку, якщо опанував не все — червону.

  • Я  бажаю усім успіхів!

IVАктуалізація опорних знань

1Перевірка домашнього завдання

Вчитель: На сьогоднішній урок вам потрібно було підібрати приказки та прислів’я про мову, у яких були б прислівники. Прошу вас до слова. При відповіді одного учня прошу всіх інших бути уважними: ви повинні будете записати прислівники, які почуєте у відповідях своїх товаришів.
2 Діалог. Саша та Карина підготували діалог. Послухайте уважно і можливо щось нове дізнаєтеся. ( поставити оцінки)

«Розминка»   

А зараз проведемо інтелектуальну розминкуВикористовуючи

  • Прийом «Занурення», який проводиться по «навчальному ланцюжку»

- Складемо ланцюжок питань для характеристики прислівника. Я починаю , а ви, відповівши,  ланцюжком ставите питання один одному та відповідаєте.

 «Розминка» створює необхідний емоційний та інтелектуальний настрій учителя та учнів.

1. Яка частина мови називається прислівником?

2. Від яких частин мови утворюються прислівники?

3. Зазначенням прислівники на які групи поділяються!

4.Назвати  розряди прислівників?

5. Яку синтаксичну роль може виконувати прислівник?

6. Які ознаки  має прислівник?

Молодці, я бачу що ви добре володієте теоретичним матеріалом.

V  Опрацювання нового матеріалу

1.Пригадати, яка частина мови має ступені порівняння. (прикм.)

-Які ступені порівняння і які форми мають прикметники?

Давайте повернемося до нашого епіграфа.  А чи є в цій поезії прикметники? Назвіть та утворіть усно ступ. порівняння.( тільки від якісних)

Рідна – рідніша, більш рідна,найрідніша, найбільш рідна;

Щире – щиріша, більш щира, найбільш щира….

- Утворіть від прикметника веселі прислівник і спробуйте утворити ступені порівняння.

-Який висновок можна зробити? (ступені порівняння прислівника творяться так само, як і ступені порівняння прикметників)

2 Пояснення вчителя

3.Робота з підручником

Розгорніть підручник на стор. 116 -117. Прочитайте рубрику «Запамятаймо»  та скажіть чого я вам не розповіла.

Зверніть увагу!Що  при творенні вищого ступенія порівняння відбувається чергування й зміни. Табл..стор 117

4. Вправа 210 (письмово) 5 уч  по 1 слову.

5. Скласти речення з будь яким прислівником (на вибір) + синт. розбір реч.

Бадьоро звучить народна пісня.

6.Контрольно -  підготовчий етап.

Використовуючи прийом  «Піймай помилку» (усно, обговорити)

- А зараз зосередьтеся. Уважно подивіться на екран і виправте помилки в  правописі слів. - Якщо ви побачите помилку, піднімаєте червону смужку, а якщо слово записано правильно – зелену.

Тонкіше (тонше), гірше, найкраще, близькіше, куди високо (куди вище), набагато зручніше, якнайстрункіше, товстіше (товще від товсто).

  • 7.Співтворчість  Прийом «Колонка редактора»

 Попрацюємо редакторами

 Вузько – вузьче 
погано – поганіше
довго – саме довше
весело – найбільш веселіше
радісно – якнайрадісно
дзвінко – менш дзвінкіше
2. Перевірка, чи вірно виправлені помилки (проектується на мультимедійну дошку) (учні міняються зошитами або самостійно перевіряють і оцінюють роботи)
Правильно утворені форми вищого та найвищого ступенів порівняння прислівників 
Вузько – вужче
погано – гірше
довго – найдовше
весело – найбільш весело
радісно – якнайрадісніше
дзвінко – менш дзвінко
8. Розібрати 3 слова за будовою 3 учні.

9.Словникова робота  Рубрика із бабусиної скрині

-А що ви знаєте про фразеологізми?

 

  • Работа в парах

-Ми результативніші й везучіші, коли намагаємося подолати якусь справу зі своїм другом, а не наодинці з самим собою. Лозунг обов’язкової перемоги у будь-яких справах досить простий: «Здійснюй усе як мінімум удвох!» Адже так уже традиційно склалося, що всерйоз одинака ніколи не сприймають до тих пір, коли в нього не з’явиться друг. Наявність друга – це не тільки додаткова точка зору, це ще й прикритий тил.

Це не тільки сила цієї людини, бо двоє – це ще й підсилювач. Лише наодинці з собою доводиться ламати стіни. Перед двома вони розступаються самі.

10.Вправа 216

Згрупувати прислівники відповідно до поданих колонок на це завдання 3 хв

(яка пара виконає  взятися за руки і піднести вгору якщо ви справилися)

VI . ПІДСУМКИ УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

  • Рефлексія

Учитель. — А зараз трохи відпочинемо. Сядьте прямо, обіпріться на спинку стільця. Заплющіть очі та уявіть, ніби ви поклали квиток «Добра і гарного настрою» на обидві долоні. Відчуйте, як він зігріває вас: ваші руки, ваше тіло, вашу душу. Від нього струменить дивне тепло й спокій. У думках помістіть усе добро й гарний настрій цього квитка всередину, у своє серце. У вас з’являються нові сили. У вас добрий настрій, який зігріває душу.

Запам’ятайте те, що зараз відчуваєте, візьміть із собою з уроку. Теплі почуття та гарний настрій будуть довго з вами...

Розплющіть очі. Подивіться навколо себе. Подаруйте одне одному добрі думки та посмішку.

Запитай, чи вдалося відчути себе успішним на уроці? Покладіть у зошити відповідну сигнальну  картку (як закріпив матеріал) .

  • Отже,  зберемо всі знання й понесімо їх додому. Закінчіть речення :

 

Мені  сподобалося….

 

Я знаю правопис …

 

Я вмію…

 

Я досяг успіху, тому що…

 

Мені нічого не заважало…

 

Це важливо, тому що…

 

 

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  1. Рівень. Вправа  212.$26
  2. Рівень. Подумайте, вправа217(скласти і записати речення з прислівниками.
  3. Рівень. Напишіть твір- мініатюру «Наша мова солов’їна».(із використанням  прислівників вищого та найвищого ступенів)
Категорія: Українська мова | Додав: inconstant
Переглядів: 3415 | Завантажень: 376 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples

  • Copyright MyCorp © 2024
    Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz