Головна | Реєстрація | Вхід | RSSНеділя, 28.04.2024, 19:43

Персональний сайт вчителя Артеменко Наталії Іванівни

Меню сайту
Категорії розділу
Українська мова [2]
Українська література [4]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Розробки уроків » Українська мова [ Додати матеріал ]

Відмінювання кількісних числівників
[ · Скачати дистанційно (1,2 Мб) ] 17.11.2014, 07:31

6 КЛАС

Українська мова

Урок № 80

ТЕМА. Відмінювання кількісних числівників

Мета:

  • навчити учнів відмінювати прості й складні, складені числівники, сприяти зміцненню написання відмінкових закінчень кількісних числівників;
  • розвивати навички й уміння правильно вживати та писати числівники різних відмінкових форм у власних висловлюваннях;
  • розширити уявлення учнів про числа, використовуючи особливості запису чисел в практичній діяльності;
  • виховувати толерантність, доброзичливість, уміння співпрацювати.

Тип уроку:   урок формування практичних умінь і навичок.

Обладнання:  мультимедійні засоби : презентація ,,Відмінювання числівників”, дидактичний матеріал.

                                                             ХІД УРОКУ                  

Епіграф уроку:

Мудрим ніхто не народився, а навчився.

Народна мудрість

 

I. Організаційний момент.

  • -Добрий день, діти, перевірте готовність до уроку .
  •  УРОК = увага + розуміння + обдумування + кмітливість.
  • Отже, сьогодні у нас урок – це

II.Ознайомлення шестикласників з темою, метою, завданнями уроку.

Тема нашого уроку: Відмінювання кількісних числівників.

  • На цьому уроці ми дізнаємося більше про числівник, навчимося відмінювати кількісні  числівники, а також  застосовувати ці знання  практично, у знайомих і змінених (нових) ситуаціях, виконаємо ряд  творчих завдань на вдосконалення орфографічних  умінь.
  • За підсумками уроку ми зробимо висновок, як ви засвоїли матеріал. Для цього використаємо сигнальні картки. Хто добре засвоїв матеріал, покладе в зошит зелену cмужку, якщо опанував не все — червону.
  • Я хочу, щоб на початку уроку ви висловили свої побажання один одному , що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку.
  • Я  бажаю усім успіхів!
  • Я прийшов з бажанням….
  •  
  • ІІІ. Відтворення та узагальнення понять  з теми.

 Перевірка домашнього завдання

·       «Розминка»   

А зараз проведемо інтелектуальну розминку.

  • Прийом «Занурення», який проводиться по «навчальному ланцюжку»

- Складемо ланцюжок питань для характеристики числівника. Я починаю , а ви, відповівши,  ланцюжком ставите питання один одному та відповідаєте.

 «Розминка» створює необхідний емоційний та інтелектуальний настрій учителя та учнів.

Слайд 2

  • Прийом «Кластер»

1. Яка частина мови називається числівником?

2. Які існують числівники за значенням?

3. Назвати групи числівників за будовою.

4. Які постійні й змінні ознаки має числівник?

5. Яку синтаксичну роль може виконувати числівник?

6. У якому стилі найчастіше вживають числівники?

7. Чи вживають числівники в розмовному стилі?

 Молодці, я бачу що ви добре володієте теоретичним матеріалом.

  • Розгорніть свої зошити запишіть число, тему уроку.

 Діти підготували діалог. Послухайте  уважно, щоб дізнатися більше про  числівник

Діалог (оцінки поставити)

  • Контрольно-підготовчий етап

                               1   Розподільний диктант.

 Кількісні числівники, що означають власне-кількісні, дробові,збірні та неозначено- кількісні записати в чотири колонки.

  Двадцять п’ять, п’ять восьмих, восьмеро, вісімнадцять десятих, троє, сто, сорок дев’ять, дев’ятеро, три дев’ятих, одинадцятеро, одна одинадцята, вісімдесят, багато, трильйон, нуль,кільканадцять,половина, третина,пітора.

- Якщо ви записали не  правильно, піднімаєте червону смужку, а якщо  записано правильно – зелену.

Слайд 4

.Які з поданих слів не є числівниками? (половина, третина)

  • Отже, ви добре справились із цим завданням і знаєте , що можуть означати кількісні числівники.

«Колонка редактора»

- Попрацюємо редакторами й повторимо зв'язок числівників з іменниками.

Слайд 5

  • Запишемо сполучення слів.

3 (зошит), 4 – еро (друг),1 (весни),  ¾ ( гектар),  7 – еро (ягня),  20 – еро (товариш).

     Складіть і запишіть 2-3 речення з утвореними  сполученнями слів.

Три явори  посадила  сестра при долині. (Т.Шевченко).

    Виконаємо синтаксичний розбір речення. (біля дошки)

Пригадаємо послідовність морфологічного розбору числівника.

Розгорніть підручник на сторінці 1.

Зробимо морфологічний розбір.

Три – числ., три, кільк., ціле число., прост., Зн.в., додаток

Хвилинка відпочинку

— А зараз трохи відпочинемо. Сядьте прямо, обіпріться на спинку стільця. Заплющіть очі та уявіть, ніби ви поклали квиток «Добра і гарного настрою» на обидві долоні. Відчуйте, як він зігріває вас: ваші руки, ваше тіло, вашу душу. Від нього струменить дивне тепло й спокій. У думках помістіть усе добро й гарний настрій цього квитка всередину, у своє серце. У вас з’являються нові сили. У вас добрий настрій, який зігріває душу.

Запам’ятайте те, що зараз відчуваєте, візьміть із собою з уроку. Теплі почуття та гарний настрій будуть довго з вами...

Розплющіть очі. Подивіться навколо себе. Подаруйте одне одному добрі думки та посмішку.

 Слайд 6

      V. Співтворчість

  • Робота з текстом. Прочитати текст с.198 впр349
  • Пояснити лексичне значення слова банкнота
  • Банкнота-кредитний грошовий знак
  • (виписати числівники, визначити за розрядом і будовою )
  • Орфографічна хвилинка. Вправа 353

 

   І        Подані числа записати словами. Пояснити правопис їх.

30,40,50,60,70,80,90,500,700,800,900.

Взаємоперевірка виконаної роботи.

 Обміняйтеся зошитами, візьміть олівець і перевірте правильність написаних слів, позначаючи знаком «+».

         Скільки ж слів правильних?

  • Відмінювання кількісних числівників (пояснення).
  • Відмінювання та правопис кількісних числівників досить складні. Треба запам’ятати такі правила:
  • За зразіком провдміняти числівники Додаток1 30;  Дод 2 60; Дод 3 500;Дод 4 40,90,100

-Ми результативніші й везучіші, коли намагаємося подолати якусь справу зі своїм другом, а не наодинці з самим собою. Лозунг обов’язкової перемоги у будь-яких справах досить простий: «Здійснюй усе як мінімум удвох!» Адже так уже традиційно склалося, що всерйоз одинака ніколи не сприймають до тих пір, коли в нього не з’явиться друг. Наявність друга – це не тільки додаткова точка зору, це ще й прикритий тил.

Це не тільки сила цієї людини, бо двоє – це ще й підсилювач. Лише наодинці з собою доводиться ламати стіни. Перед двома вони розступаються самі.

         - Як ви розумієте сполуку ламати стіни ?

 

  Слайд 7

      «Аукціон  фразеологічних  зворотів»

Ви отримали  картки з незакінченим текстом. Необхідно віднайти свою пару (з’єднати ) та пояснити значення цих сполук. Яка пара  швидко справиться із завданням, піднімає вгору зелені смужки, кому важко – червоні.

Потрібен, як ….

за двома зайцями.

Гнатися…

десятою дорогою.

Перебувати …

п’яте колесо до воза.

Обходити…

на сьомому небі.

Бути…

між двох вогнів.

 

Слайд 8

Перевірка виконаної роботи

- Як називаються утворені поєднання слів? (Фразеологізмами)

- Хто може їх пояснити?

Молодці, і з цим завданням ви впоралися.

  • Хвилинка-цікавинка

  Повідомлення учнів.

  • Робота в парах (ігровий момент)
  • Чи знаєте ви математику? Слід порахувати усно.
  • Скільки їх було: мати, дочка, брат, сестра, дядько, племінниця? (Троє)
  • У хлопчика стільки ж сестер, скільки й братів, а в його сестри сестер удвоє менше, ніж братів. Скільки в сім’ї сестер і братів? (Три сестри й чотири брати)
  • Сорок п’ят і сорок п’ят. Скільки буде? (Вісімдесят п’ят)
  • Скільки їх було: баба, дві матері, дві дочки й онука? (Три)
  • Летіли гуси: один попереду, два позаду, два попереду, один позаду, один між двома і троє вряд. Скільки гусей? (Три)
  • П’ять, п’ятнадцять, без двох двадцять. Семеро, троє, ще й малих двоє. (П’ятдесят)

Дослідження-пошук (усно) впр355 с 200

Прочитайте загадки-жарти. Знайдіть і випишіть числівники. Поставте до них питання. Визначте синтаксичну роль.

1. У назві якої річки є три ноти? 2. Яке місто має назву з одного чоловічого імені й ста жіночих? 3. Яке слово складається із семи однакових літер?

4. У якої пташки назва складається із сорока а?

Довідка: сім’я, Міссісіпі, сорока, Севастополь.

V. ПІДСУМКИ УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

  • Рефлексія

Учитель.

 Як каже народна мудрість: «Добре надбання — звітувати перед самим собою».

Запитай, чи вдалося відчути себе успішним на уроці? Покладіть у зошити відповідну сигнальну  картку (як закріпив матеріал) .

  • Отже,  зберемо всі знання й понесімо їх додому. Закінчіть речення :

 

Мені  сподобалося….

 

Я знаю правопис …

 

Я вмію…

 

Я досяг успіху, тому що…

 

Мені нічого не заважало…

 

Це важливо, тому що…

 

 

Слайд 9

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  1. Рівень. Вправа   357(1) $34. Повт с.103 Р. ім..
  2. Рівень. Вправа  357 (II,III) с.201
  3. Рівень. Подумайте, на яких ще уроках використовуються числівники. Випишіть невеликий текст з використанням числівників із відповідного підручника і поставте 3-4 запитання до нього.

 

  • Отже, пригадаємо епіграф нашого уроку.

Чи Ви навчилися мудрості,чи стали добрішими?

 

 

 

Категорія: Українська мова | Додав: inconstant
Переглядів: 3963 | Завантажень: 437 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples

  • Copyright MyCorp © 2024
    Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz